צור קשר

איך בוחרים משכנתא לדירה?

מצאתם דירה? מזל טוב! המשימה שמחכה לכם כעת מורכבת לא פחות: החיפוש אחר משכנתא משתלמת. כיצד משיגים משכנתא משתלמת? זוהי, ללא ספק, שאלת המיליון דולר.

שלב מס' 1 בדרך למשכנתא משתלמת – סקר שוק

חשבתם שעם מציאת דירת חלומותיכם באו אל קיצם ההתרוצצויות, הלבטים, ההתייעצויות עם מביני עניין והחישובים האין סופיים? חשוב שתדעו: מציאת הדירה היא רק תחילתו של המסע. כעת, יהיה עליכם לשנס מותניים ולצאת לחיפוש אחר משכנתא שתענה על מכלול הצרכים שלכם ותתאים ליכולות הפיננסיות שלכם באופן אופטימלי. כמו בכל מוצר צריכה אחר, סקר שוק יעיל עשוי לאפשר לכם קבלת מוצר איכותי בעלויות מופחתות. ובינינו, אם ברכישת מערכת חדשה לסלון או ברכישת מכונת כביסה אתם נכונים לחרוש את כל הארץ בחיפוש אחר מוצר איכותי במחיר מציאה, אין כל סיבה שלא תחילו את אותה הנכונות על חיפוש המשכנתא. ויתירה מכך – אם בכל מוצר צריכה אחר סקר שוק מוצלח עשוי לחסוך לכם מאות עד אלפי שקלים בודדים בלבד, הרי שבכל הנוגע למשכנתא, ההלוואה אשר עתידה ללוות אתכם לאורך שנים ארוכות, רכישה חכמה עשויה בהחלט לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים, ויותר מכך. אז גם אם אתם לגמרי מותשים, אל תתעצלו. בקשו הצעות מחיר מפורטת ממספר גורמים מובילים בשוק המשכנתאות, עיינו בנתונים בכובד ראש, התעמקו באותיות הקטנות, וזכרו, כי ככל שתשקיעו כעת זמן ואורך רוח בסקירת הנתונים, הרווח הצפוי שלכם יהיה משמעותי יותר.

שלב מס' 2 בדרך למשכנתא משתלמת – ייעוץ מקצועי

אז גם אם הזמן שלכם קצוב ופגישות עם יועצי משכנתאות לא ממש משתבצות בקלות בלו"ז הצפוף שלכם, אל תוותרו על ייעוץ משכנתא מקצועי של גורם מומחה המכיר את נבכי השוק מקרוב. ככלל, תחום המשכנתאות הוא אחד התחומים היותר סבוכים בהם אתם עתידים להיתקל. ראשית, עליכם להגדיר את סכום המשכנתא בו תוכלו לעמוד, תוך התחשבות במצבכם הפיננסי הנוכחי, כמו גם בנתוניכם העתידיים הצפויים, ככל שתוכלו לחזות מראש. עליכם לקחת בחשבון, לדוגמא, שינויים אופציונליים עתידיים כמו התרחבות המשפחה, יציאה לשוק העבודה, ושינויים מהותיים אחרים אשר ישפיעו על מצבכם הפיננסי לטוב ולמוטב. כמו כן, קיימות מספר שיטות החזר אופציונליות אותן יש לבדוק במטרה לבחור את שיטת ההחזר שתענה בול על מצבכם הפיננסי ועל ההתנהלות הכלכלית האופיינית לכם. תוכלו, אמנם, להיעזר לצורך החישוב במחשבוני המשכנתא המוצעים חינם ברשת האינטרנט, אולם, חשוב לדעת, כי מחשבון משכנתא איננו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, שכן הוא איננו כולל התייחסות למגוון גורמים משתנים רלוונטיים, כמו שינויים בריבית, שינויים של שערי מט"ח, הצמדות למיניהן, ועוד. אז בקיצור, גם אם אתם מבריקים במתמטיקה וסבורים שתוכלו להרכיב משכנתא משתלמת בכוחות עצמכם, פגישה עם יועץ משכנתאות היא מאסט. אל תוותרו עליה.